10 ok, ami meghűléses megbetegedéshez vezethet

10 ok, ami meghűléses megbetegedéshez vezethet

Nátha, köhögés, hőemelkedés vagy láz, torokfájás- ezek azok a kellemetlen tünetek, melyekkel sokan találjuk szembe magunkat a téli időszakban. Ilyenkor támad az influenza is, ami fokozott odafigyelést és ágynyugalmat követel meg a szövődmények elkerülésének érdekében. De vajon törvényszerű, hogy minden télen leverjen lábunkról a betegség? Mit csinálnak másként azok, akik egész télen egészségesek és így teljes erőbedobással tudnak feladataiknak eleget tenni? Lássuk, milyen okok vezethetnek leginkább a meghűléses problémákhoz! Ha az okokkal már tisztában vagyunk, a megelőzésre is hatékonyabban helyezhetünk hangsúlyt.

 

1. Hideg időjárás

 

A komoly mínuszok, vagy éppen az influenza terjedéséhez ideális enyhébb idő egyértelműen felelőssé tehetőek az egészségügyi problémákért. Elég, ha csak szádon át veszed a levegőt a szabadban, és a mínusz öt-tíz fok körüli hőmérséklet már megteszi a magáét. Ilyenkor hajlamosabbak vagyunk vastag ruhákat magunkra venni, melyekben azonban a buszon, vagy a bevásárlás során könnyen megizzadhatunk, s innentől kész is a baj, ha újra a szabadba megyünk. A nyálkahártyáknak sem tesz jót, ha hidegből melegbe, és fordítva megyünk a nap folyamán többször.

 

2. Nem megfelelő öltözék

 

A másik véglet az, amikor nem megfelelő ruhadarabokat választunk, és emiatt szedünk össze gyorsan egy kiadós megfázást. A lábbelire kiemelt figyelmet érdemes fordítani, és ha havas, esős idő van, akkor mindenképpen olyat válasszunk, amelyik biztosan nem ázik be. A hát védelme mellett a sapka és a sál sem hiányozhat, ezek ugyanis nagy szerepet töltenek be a hideg elleni védekezésben. A sapkák ma már minden korábbinál szélesebb választékban elérhetőek, így még a gyerekek, fiatalok is találhatnak közöttük kedvükre való darabot, amit szívesen viselnek.

 

3. A higiénia hiánya

 

Nem lehet elégszer hangsúlyozni a higiénia fontosságát. Hazaérkezve mossunk azonnal alaposan kezet, és a közösségi helyiségek használatakor is tegyük meg ezt minél gyakrabban. A cseppfertőzéssel terjedő vírusoknak melegágyai a kilincsek, a számítógép billentyűzetek, vagy például a készpénz. Fordítsunk legalább ekkora figyelmet környezetünkre, otthonunkra is, hiszen a higiénia e téren is nagyon fontos.

 

4. Közösségben elkerülhetetlen a fertőzés

 

Legyen szó akár iskoláról, tömegközlekedésről, akár a munkahelyről, társaságban bizony nagyon egyszerű elkapni valamit. Sokan vannak, akik egy kis náthától még ugyanúgy eljárnak dolgozni, miközben végigfertőzik a vonaton az utasokat és persze a kollégákat is. A megelőzés érdekében ilyenkor a legtöbbet a higiéniával és persze az immunrendszer erősítésével tehetünk.

 

5. Gyenge immunrendszer

 

A legnagyobb kockázati tényező talán éppen a legyengült immunrendszer. Ilyen tekintetben a krónikus betegséggel küzdők, a gyermekek és az idősek fokozott veszélynek vannak kitéve. Számos tényező hatással lehet még egy egészséges felnőtt immunrendszerére is, és gyakran az ellenálló szervezet is megadja magát a vírusoknak. A különbség azonban az, hogy ez utóbbi gyorsan túllendül a betegségen, nagyobb elesettség nélkül. Ez pedig korántsem elhanyagolható szempont!

 

6. Táplálkozási hiányosságok

 

Az immunerősítés érdekében részben a megfelelő táplálkozással tehetünk. A friss zöldségek és gyümölcsök nélkülözhetetlenek, és a gyorséttermi fogások helyett érdemes az egészséges, változatos fogások mellett letenni a voksot. Az étrend-kiegészítőkben rejlő erőt is megéri kihasználni, pláne a téli hónapokban, amikor hajlamosak vagyunk sokkal kevesebb friss alapanyagot fogyasztani, mint például tavasszal és nyáron. A kávé, az alkohol és az energiaitalok nem bizonyulnak túl jó választásnak, mint ahogyan a finomított szénhidrátok is kerülendőek.

 

7. Sport a szabadban

 

Az immunrendszer erősítését a rendszeres testmozgás is szolgálja. Ennek köszönhetően ráadásul a súlyfelesleg is elkerülhető, vagy éppen leadható az. Fontos, hogy a testsúlynak és az edzettségnek megfelelő mozgás mellett tegyük le a voksot, ellenkező esetben ugyanis a sérülés veszélyét kockáztathatjuk.Viselj mindig a szabadban sapkát, sálat, és a ruházat kiválasztásakor is törekedj az izzadságot elvezető alapanyagokra. Ha olyan sportot választasz, amelyik közel áll hozzád és szívesen töltöd időd vele, akkor a tevékenység sokszorosan meghálálja erőfeszítéseidet. Az így kialakult jó kedélyállapot pedig nem csak erősebbé tesz, de a pozitív életszemlélet erejét is adja tested számára.

 

8. Támad az influenza

 

A téli hónapokban nem csak meghűléses panaszokkal számolhatunk, hanem bizony a rettegett influenza támadásával is. Az idősek különösen veszélyeztetettek, de az egészséges felnőtt szervezetet is hetekre leverheti a lábáról egy ilyen fertőzés. Ha már megtörtént a baj, akkor mindenképpen adj időt magadnak a gyógyulásra. Ne ilyenkor dolgozz a karrierépítésen, hiszen annak további egészségügyi kockázatai lehetnek. Fontos az ágynyugalom és a bőséges folyadékbevitel, de a superfoodok és étrend-kiegészítők is hasznosnak bizonyulnak- természetesen az egészséges táplálkozás mellett.

 

9. Felfázás lábról

 

Sokan kifejezetten lábról fáznak fel, s e tekintetben a megfelelő lábbeli, a meleg zokni, harisnya nagyon fontosak. Komoly mínuszok esetén az aláöltözők is hasznosak lehetnek, pláne, ha sok időt töltesz majd a szabadban. Otthonra is érdemes beszerezni néhány meleg mamuszt, és a plédek, veséket védő hosszú pulóverek is praktikusnak bizonyulnak. A tapasztalatok azt mutatják, hogy nem csak a konkrét felfázással szembesülhetünk ellenkező esetben, hanem a torokfájás is gyakran indul lentről.

 

10. A psziché válasza

 

Végül nem mehetünk el a psziché és a test tagadhatatlan kapcsolata mellett sem. Ha túlhajszoltad magad az elmúlt időszakban, nem látod, hogy haladnál feladataiddal, vagy egyszerűen belefásultál mindennapjaidba és a problémákba, arra gyakran reagál a szervezet megbetegedéssel. Ilyenkor elég egy kis rés az immunrendszer pajzsán, és máris ágynak dönthet a betegség. Igyekezz megteremteni belső békédet, hiszen ezzel egészséged megőrzése érdekében is sokat tehetsz a téli időszakban.

 

Írta: Kiss Anita

 

Forrás: https://www.imunoglukan.hu/immunoblog/clanek-hu/naslov/influenza-tuenetek-kezeles-megelozes/




további 5 cikk


rólunk

rólunk
akciók
újdonságok
aktuális
top 10
magazin
gyógyszerész válaszol
a weboldal használata

ászf
adatkezelési tájékoztató
elállási nyilatkozat
szállítási feltételek
fizetési feltételek
hűségkártya ászf
hűségkártya adatkezelési tájékoztató
hűségkártya regisztráció
vásároljon nálunk

gyógyszertáraink
webshop

Év honlapja 2017
ügyfélszolgálat


telefon: +36 20 40 80 000
hétfő - péntek 9-17:30-ig
e-mail: webshop (kukac) unipatika.hu
kapcsolat

facebook instragram linkedin

feliratkozás hírlevélre



webpatika
Webshopunkon az alábbi bankkártyákkal fizethet:
bankkártya
Tájékoztató a bankkártyás fizetéssel kapcsolatban.
Minden jog fenntartva!
© 2019 Unipharma Gyógyszerkereskedelmi Kft.