Kategóriák
Kívánságlista
Kosár
Súlyfelesleggel tényleg nehezebb a nyár?

Cikkek

Súlyfelesleggel tényleg nehezebb a nyár?

A nyár az élet legvidámabb évszakai közé tartozik, amikor a napsütés, a meleg idő és a szabadtéri tevékenységek örömöt hoznak a mindennapokba. Van azonban egy olyan tényező, amely sokak számára árnyékot vet a nyári időszakra. Igen, nem más ez, mint az elhízás.

Nehezebb mozgás, fokozott hőérzet

 

Sokféle hátránya van a súlyfeleslegnek nyáron. Az egyik legnyilvánvalóbb probléma az, hogy az elhízás hozzájárulhat a test hőszigeteléséhez, ami fokozottan érezhető a forró nyári hónapokban. Az elhízás növeli a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát, amelyek a magas hőmérsékleten még súlyosabbak lehetnek.

 

Az elhízás másik hátránya nyáron az, hogy korlátozhatja az emberek mozgási szabadságát. A súlyfelesleggel élők nehezebben mozognak, ami megnehezítheti számukra az olyan szabadtéri tevékenységeket, mint például a biciklizés vagy a túrázás. Az elhízás csökkentheti az érintettek önbizalmát és önértékelését, ez pedig megakadályozhatja őket abban, hogy teljes mértékben kiélvezzék a nyár örömeit.

 

Az elhízás további negatívuma a tikkasztó hőségben az, hogy növeli az izzadás és a bőrirritációk kockázatát. A bőrredőkben lerakódott izzadság könnyen bőrirritációt okozhat, és a meleg idő miatt a probléma még súlyosabbá válhat. Az elhízás miatt az emberek alapvetően hajlamosabbak lehetnek a kellemetlen bőrproblémákra. 

 

Keringési zavarok és magas vérnyomás

 

Nyáron, amikor a forróság tombol és a legtöbben a strandon vagy a szabadban töltik az idejüket, a plusz kilókkal rendelkezőknek sokkal nehezebb lehet a szezon kihasználása és örömmel való átélése. A megnövekedett testsúly miatt például sokkal nehezebb lehet a hőség elviselése, hiszen a testtömeghez viszonyítva több energiát kell felhasználnia a szervezetnek a hőszabályozáshoz. Emiatt gyakrabban fordulhat elő hőguta és keringési zavarok. 

 

A túlsúly olyan egészségügyi kockázatokkal járhat, mint például a magas vérnyomás, cukorbetegség vagy ízületi panaszok. Ezek a betegségek pedig még inkább súlyosbíthatják az érintettek állapotát a nyári melegben. Emellett a plusz kilók miatt a mozgás is nehezebb lehet, így kevesebb kedvet érezhetnek az emberek a sportoláshoz vagy a szabadban zajló aktív tevékenységekhez. 

 

Melegben akár alacsonnyá is válhat a magas vérnyomás – Óvatosan a gyógyszerekkel!

 

Nem ritka, hogy a súlyfelesleg már maga után hozta a magas vérnyomást, és az arra való gyógyszerszedést. Rendkívül fontos, hogy a normál értéken tartsuk a vérnyomást, ám nyáron ez is nehézségekbe ütközik – s e tekintetben testsúlytól függetlenül bárki érintett lehet. A vérnyomáscsökkentő készítmények rendszerint az erek ellazításával érik el a vérnyomás csökkentését. A nyári hőség rásegít erre, és ugyanannyi gyógyszerrel még alacsonyabb értékek mérhetők. Ezzel az a gond, hogy a jól bevált mennyiségen változtatni kell, ha nem akarunk akár extrém alacsony vérnyomással szédelegni az egyébként is kihívás elé állító hőségriadók idején. Fontos, hogy szakemberrel konzultálva változtassunk az adagoláson-  általában a nyári forróság időszakára. 

 

A strand önbizalom-kérdéssé válhat

 

A súlyfelesleggel rendelkezők rendszerint nehezen tudják elfogadni saját testüket a nyári hónapokban. A fürdőruhaszezon különösen stresszes lehet számukra, hiszen a társadalmi elvárások miatt sokan nem érzik magukat komfortosan a testükben. Csökkenhet az önbizalmuk és nőhet a szorongásuk, ami tovább ronthatja az életminőségüket a nyári időszakban.

 

Alapvetően elmondható tehát, hogy a plusz kilókkal rendelkező emberek számára valóban nehezebb lehet a nyár, hiszen a súlyfelesleg számos hátránnyal járhat ebben az időszakban. Fontos odafigyelni az egészséges táplálkozásra, rendszeres mozgásra és az egészséges életmód kialakítására, hogy élvezni tudjuk a meleg hónapok adta lehetőségeket. Ha ezekre ügyelünk, jobb fizikai állapotba hozhatjuk magunkat, és így a még jelen levő plusz kilók árnyéka ellenére is élvezhetjük a nyár minden percét. 

 

Hogyan fogyjunk nyáron?

 

A forró időjárás, a strandidő, a kevesebb ruha mind-mind olyan tényezők, amelyek felhívják a figyelmet a testünkre. Ha a tükörbe nézve nem vagy elégedett a látottakkal, akkor érdemes elgondolkodni a fogyáson. A fogyás nyáron különösen fontos lehet, mivel a magas hőmérséklet megnehezítheti a túlsúly okozta kellemetlenségeket. De hogyan kezdjünk hozzá?

 

A nyári időjárás ideális lehetőséget kínál arra, hogy különféle szabadtéri tevékenységekbe kezdjünk, mint például futás, biciklizés, strandröplabda vagy akár hosszú séták a természetben. Ezek nemcsak segítenek elégetni a felesleges kalóriákat, de jó hatással vannak az általános közérzetünkre is. Az úszás még nagy súlyfelesleggel is kellemes, relaxáló elfoglaltság, sőt, az ízületeket is óvja mozgás során. 

 

Fontos szerepet játszik az étkezés is a fogyás folyamatában. Télen könnyebb lehet elcsábulni a nehéz, zsíros ételek iránt, de a nyári hónapokban sok friss zöldség és könnyű étel áll rendelkezésre, amelyek segítik a fogyást. Érdemes gyümölcsöket és zöldségeket, salátákat és grillezett ételeket választani a tudatos életvitel jegyében.

 

A megfelelő hidratálás is létfontosságú a fogyás szempontjából. A nyári melegben könnyen kiszáradhatunk, és gyakran összetéveszthetjük az éhséget a szomjúsággal. Ezért fontos, hogy elegendő vizet igyunk naponta, így támogassuk a szervezet működését és segítsük a fogyást. A hőségben egyébként is könnyebb rászokni a fokozott vízbevitelre, ami jó szokásként megmaradhat az év más időszakaira. Kerüljük a cukros üdítőket és alkoholt, mivel ezek csak tovább növelhetik a dehidratáció kockázatát.



Bőrbetegségek a súlyfelesleggel kapcsolatban

 

Nyáron a súlyfelesleg sajnos további kellemetlenségeket okozhat az embereknek. Az egyik leggyakoribb probléma, amivel sokan küzdenek, az a pattanások megjelenése a bőrön. A meleg időjárás és a verejték segíthet a pattanások kialakulásában, és a súlyfelesleg csak tovább súlyosbíthatja ezt a helyzetet. A zsíros étrend és az egészségtelen életmód is hozzájárulhat a bőr problémákhoz, így fontos odafigyelni a megfelelő táplálkozásra és a testedzésre is. 

 

A zöldségek, gyümölcsök és teljes kiőrlésű gabonák beépítése az étrendbe javíthatja a bőr állapotát, így érdemes figyelni rájuk, főleg nyáron, amikor a bőrünk nagyobb igénybevételnek van kitéve. A megfelelő hidratáltság és a rendszeres testmozgás nemcsak segíthet a fogyásban, de javíthatja a bőr állapotát is. A víz fontos szerepet játszik a bőr hidratálásában, és a sport pedig segíthet az anyagcsere felgyorsításában, így elősegítve a súlycsökkentést.

 

Írta: Kiss Anita

Kategóriák
Kívánságlista
Belépés
Kosár