Közeledik a tavaszi fáradtság! Itt van 9 tipp ellene!

Közeledik a tavaszi fáradtság! Itt van 9 tipp ellene!

A téli hónapok változékonyságának hamarosan búcsút mondhatunk, és elérkezik a sokak által várt tavasz. A hónap a legtöbbek kedvencének számít a virágzó fákkal, a napsütéssel és a kellemes hőmérséklettel. Ám a kezdetekkor mindez gyakran együtt jár fáradékonysággal, levertséggel, csökkent munkabírással és akár megbetegedéssel is. Igen, nem más ez, mint az oly jól ismert tavaszi fáradtság.

 

Ugyan a bevásárlóközpontokban szinte mindenféle zöldséget és gyümölcsöt el lehet érni évszaktól függetlenül, de a szinte még frissen szedettek kétségkívül több vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak. A téli hónapokban a fűtött helyiségben tartózkodás és a kinti zimankó együttesen gyakran járnak együtt meghűléssel, és rendszerint tél végére már sokan átestek az influenzán is. Az összegző néven csak tavaszi fáradtságként nevezett tünetek megágyaznak a vírusok és a baktériumok támadásainak, és ha nem is ver le a betegség a lábunkról, akkor is rányomja a gyengeség bélyegét mindennapjainkra. Cikkünkben a tavaszi fáradság elleni küzdelemhez igyekezünk néhány hasznos tippet adni.

 

1. Fordítsd időt az egészségedre!

 

A hétköznapok rohanásában, valljuk be, a legtöbben úgy vagyunk vele, hogy majd holnap vagy a jövő héten szánunk időt saját magunkra. Még csak teljesítménykényszeres hozzáállás sem kell ahhoz, hogy a nap legnagyobb része elmenjen a kötelező teendőkkel. A tapasztalatok azt mutatják, hogy gyakran éppen arra nem figyelünk, ami a legfontosabb lenne, ez pedig nem más, mint az egészség. Így van ez tél végén is. Ne feledkezz tehát meg az oly sokszor emlegetett „én-időről”, amivel testi és lelki egészségedet mozdíthatod elő, méghozzá hosszútávon.

 

2. Fókuszban a növényi alapanyagok

 

Egyre többször hallani, hogy az állati eredetű élelmiszerek nem éppen a legegészségesebb. A hormonkezelt állatok húsától mind többen tartózkodnak. Ha mégsem mondanál le a húsos fogásokról, akkor is érdemes minél több zöldséget és gyümölcsöt beiktatni a napi étkezésedbe. Ezek magas rosttartalmukkal előmozdítják az emésztést, alacsony kalóriatartalmuk pedig a mérleg nyelvét húzza lentebb. A bennük megtalálható vitaminok és ásványi anyagok magasabb hatékonysággal szívódnak fel, mint az étrend-kiegészítőkben megtalálhatóak.

 

3. Készíts friss csírákat otthon!

 

A hűtőpultokban biztosan találkoztál már friss csírákkal. Ezek tápanyagtartalma igen magas, viszont sokszor elképesztő áron kínálják azokat. Megkímélheted azonban pénztárcádat, ha magad állítasz elő otthon csírákat. A folyamat egyszerűbb, mint gondolnád. Már kétezer forint alatt hozzájuthatsz olyan csíráztató edényhez, amely minden szempontból megfelel ennek a folyamatnak. Fontos, hogy a csírák ne álljanak a vízben, így a döntött megoldás a legjobb, és a lyukas fedő biztosítja a szellőzést. Kizárólag olyan magokat használj, amely csíráztatáshoz alkalmas. A retek-és a brokkoli csírával biztosan nem lőhetsz mellé, de számos egyéb közül is válogathatsz.

 

4. Étrend-kiegészítők a házipatikában

 

A megfelelően összeállított házipatika nem csak akkor jön jól, ha meghűlés kerülget, vagy gyors fájdalomcsillapításra van szükségünk. Az étrend-kiegészítők a kora tavaszi időszakban is remek választásnak bizonyulnak. A C-vitamin, a magnézium és a B-vitaminok nélkülözhetetlenek, ezekből is célszerű a minőségi, kiválóan felszívódó változatok mellett letenni a voksot. Arra mindenképpen figyelj, hogy a mikroelemeket friss alapanyagokból is igyekezz bevinni a szervezetedbe.

 

5. Napindító energia

 

Azt mondják, úgy érdemes reggelizni, mint egy király. A nap első étkezésére sokan nem fordítanak elegendő időt, pedig célszerű lenne. A finomított lisztből készült péksütemények helyett dobj össze öt perc alatt egy zabkását, mellé pedig a turmixban néhány gyümölcsből vagy zöldségből vitamindús italt varázsolhatsz. Ezt akár magaddal is viheted a nap folyamán, éppen úgy, mint az olajos magvakat, melyek bárhol azonnal csillapítják az éhséget.

 

6. Minőségi és mennyiségi pihenés

 

A kimerültség sokszor éppen a nem megfelelő pihenés számlájára írható. Nem csak arra érdemes figyelni, hogy hány órát töltünk az ágyban, hanem az alvás minősége sem elhanyagolható. Az éjfél előtti alvással töltött órák sokkal pihentetőbbek, mintha csak később bújnánk ágyba.

 

7. Gyógyteák

 

A természet patikája tavaszi fáradtság esetén is bevethető. A citromfű, a cickafark, a csalán és csipkebogyó tele vannak vitaminokkal és ásványi anyagokkal, de egy-egy egészségügyi problémára célirányos keveréket is választhatunk. Az azonban nagyon fontos, hogy a szálas teák közül válasszunk, ezek ugyanis jelentősen hatékonyabbak, mint a filteres változatok.

 

8. Aktív mindennapok

 

A szellemi és testi frissességet nagymértékben elősegíthetjük azzal, ha aktívan töltjük szabadidőnket. A mozgás új energiákkal tölt fel, eltüntetni az egészségügyi kockázatot jelentő zsírpárnákat, és jókedvre is derít. Az uszoda minden korosztály számára jó döntés, de a friss levegőn tett hosszas séták, vagy edzettebbeknek a kocogás, futás is remek választás.

 

9. Gyógyító napsütés

 

Végül ne feledkezzünk meg a természet azon adományáról, mely minden bajra gyógyírt jelent. Az éltető napsütés tavasszal különösen erőteljesen kifejti jótékony hatásait. A hosszú, sötét hónapok után úgy érezhetjük egy napsütéses délutánon, hogy valóban feltöltődünk pszichésen és testileg egyaránt.

 

A tavaszi fáradtság nem csak valamiféle kitalált dolog, amivel a lustaságot igyekszünk leplezni. A valós testi panaszokat és gyengeséget okozó állapot sokaknál jelentkezik, de tény, hogy az életmóddal lehet tenni ellene. Irány a napsütés, élvezd ki az egyik legszebb évszak minden pozitívumát!

 

Írta: Kiss Anita




további 5 cikk


rólunk

rólunk
akciók
újdonságok
aktuális
top 10
magazin
gyógyszerész válaszol
a weboldal használata

ászf
adatkezelési tájékoztató
elállási nyilatkozat
szállítási feltételek
fizetési feltételek
hűségkártya ászf
hűségkártya adatkezelési tájékoztató
hűségkártya regisztráció
vásárolj nálunk

Bejelentkezés
Regisztráció

Év honlapja 2017
ügyfélszolgálat


Webshopunkra jelenleg rengeteg rendelés érkezik és a kollégák nagyon elfoglaltak. Kérjük ne telefonon, hanem email-ben tájékozódj.
telefon: +36 20 40 80 000
hétfő - vasárnap 9 - 21:00-ig
e-mail: webshop (kukac) unipatika.hu
kapcsolat

facebook instragram linkedin

feliratkozás hírlevélre



webpatika
Webshopunkon az alábbi bankkártyákkal fizethetsz:
bankkártya
Tájékoztató a bankkártyás fizetéssel kapcsolatban.
Minden jog fenntartva!
© 2020 Unipharma Gyógyszerkereskedelmi Kft.